Meest gestelde vragen

Hieronder volgt een overzicht van de meest gestelde vragen. Mocht uw vraag er niet bij staan, belt of e-mailt u ons dan gerust! 

  1. Wat voor soort vakantie is een Catered Chalet vakantie?
  2. Welke zaken zijn bij de arrangementsprijs inbegrepen?
  3. Is het mogelijk de chaletstaf op onze kinderen te laten passen?
  4. Wanneer is de vrije dag van de chaletstaf?
  5. Mogen wij als gast gebruik maken van de keuken van het chalet?
  6. Mogen wij als gast in het chalet lunchen?
  7. Is er een kinderbedje en kinderstoel in het chalet aanwezig?
  8. Is er een wasmachine in het chalet aanwezig?
  9. Mag ik als gast een huisdier meenemen?
  10. Is er internet in het chalet aanwezig?
  11. Mag er gerookt worden in de chalets?
  12. Is het ook mogelijk een short-ski vakantie te reserveren?
  13. Is het ook mogelijk een chalet te reserveren zonder catering?
  14. Hoe kan een reservering worden gemaakt?
  15. Hoe verloopt de verdere afhandeling na het maken van een reservering?
  16. Wat zijn de bankgegevens van Châtel Reizen?
  17. Zijn er mogelijkheden bij groepsboekingen iedereen afzonderlijk een faktuur te sturen?
  18. Wat is de prijs bij reservering van één of meerdere kamers in een chalet?
  19. Wat is de prijs bij reservering van een compleet chalet?
  20. Zijn er ook mogelijkheden om 1-persoons kamers te reserveren?
  21. Wanneer worden de reisbescheiden toegezonden?
  22. Heb ik een vignet nodig?
  23. Vanaf welk tijdstip mogen wij inchecken in het chalet en hoe laat dienen wij de kamer weer te verlaten op de vertrekdag?
  24. Ontvangen wij als gast ook korting op skipassen, skihuur en skilessen?
     

algemeen-ski-oostenrijk-chatel-reizen-08 

1. Wat voor soort vakantie is een Catered Chalet vakantie?

De avonden beginnen wat korter te worden, de verwarming moet al weer aan en de winterjassen worden van zolder gehaald! Verlangt u al naar uw wintersport?

Graag nemen wij u in gedachten mee.......

Na een autorit van plm. 1000 km komt u aan op uw bestemming. U opent de voordeur van het chalet en het eerste wat opvalt, is de geur van versgezette koffie. Eenmaal uw jas aan de kapstok te hebben gehangen en uw spullen op uw kamer te hebben gezet staat er in de stube een kopje koffie voor u klaar. Daar ontmoet u ook gelijk onze Nederlandse gastheer/-vrouw. Zij vertellen u alle ins & outs van het dorp en uiteraard het skigebied.

Na de koffie kunt u gerust uw spullen gaan uitpakken, daarna nog even relaxen in de stube en dan is het al weer tijd voor het avondeten. En dat zonder boodschappen te doen! Want van de 7 avonden dat u aanwezig bent hebben we voor 6 avonden een 3-gangen diner voor u gereserveerd. Tijdens het diner bedenkt u alvast waar u mogen heen gaat! U kunt ongestoord gerust nog even blijven zitten want u hoeft gelukkig de keuken niet in! Na het diner staat de koffie voor u klaar, waarna u lekker onderuit gezakt een boek kunt gaan lezen, met anderen een spelletje kunt doen,...niets moet, alles mag!

Wanneer u de volgende ochtend beneden komt, hebben de gastheer/-vrouw de tafels gedekt en zijn er verse broodjes gehaald. Zonder goed ontbijt sturen wij u immers de deur niet uit! Vanaf 16:00 uur staat de thee voor u klaar waarbij de inwendige mens uiteraard niet wordt vergeten! In de gezellige stube heeft u volop de tijd uw avonturen uit te wisselen met uw skivrienden, die natuurlijk ook prachtige pistes zijn afgedaald.

Voor u het weet is het alweer tijd om u op te frissen, want u wordt zo al weer in het restaurant verwacht...

2. Welke zaken zijn bij de arrangementsprijs inbegrepen?

Een weekarrangement omvat 7 overnachtingen inclusief ontbijtbuffet. Als u 's middags terug komt van de piste staat er een kopje koffie/thee voor u klaar in de Stube. Tijdens uw verblijf is 6 maal een 3-gangen diner inbegrepen, het diner wordt meestal geserveerd in een nabijgelegen restaurant. Bij enkele huizen reserveren we alleen een tafel voor u en kunt u zelf a la carte dineren.
Na het diner staat er in de Stube van uw chalet een vers kopje koffie/thee voor u klaar. Uw arrangement vangt aan met het diner op de dag van aankomst en eindigt na het ontbijt op de dag van vertrek.

In het chalet zijn één of twee zorgvuldig geselecteerde Nederlandse Châtel-gastvrouwen/-heren aanwezig. Naast het geruisloos doen verlopen van de huishouding van het chalet en de verzorging van de koffie/thee zijn zij tegelijkertijd uw host(ess) en vraagbaak. En u hoeft niet naar haar/hem op zoek want de gastvrouw/-heer woont ook in het chalet. Eén dag in de week (halverwege de week) is de chaletstaf na het ontbijt vrij. Op deze vrije dag is er geen diner in het vaste restaurant/chalet.

Bij aankomst in het chalet zijn de bedden voor u opgemaakt en liggen er handdoeken voor u klaar (2 stuks per persoon). De handdoeken worden, bij een weekverblijf, halverwege de week gewisseld. De arrangementsprijs is inclusief dagelijkse schoonmaak (m.u.v. vrije dag chaletstaf), eindschoonmaak en gas/water/licht.

Uw arrangement is op basis van eigen vervoer. Mocht u aanvullende informatie wensen per vliegtuig/bus of trein uw vakantiebestemming te bereiken kunt u hiervoor altijd contact met ons opnemen.

Uw arrangement is (los van skipassen, skihuur en bv. skilessen ed) exclusief lunch, persoonlijke uitgaven, reis- en annuleringsverzekering en de toeristenbelasting. Kosten van de toeristenbelasting is verschillend per bestemming, maar zijn plm. EUR 1,80 - EUR 4,50 p.p.p.d.

3. Is het mogelijk de chaletstaf op onze kinderen te laten passen?

Mocht u overdag wensen te skiën en uw kinderen achter willen laten bij onze chaletstaf informeer dan of het door u gewenste chalet deze mogelijkheden biedt. Mochten er geen opvangmogelijkheden in het chalet zelf zijn zullen wij uiteraard voor u kijken wat de mogelijkheden zijn voor kinderopvang elders in het dorp.

In veel gevallen is het mogelijk dat onze chaletstaf een oogje in het zeil houdt wanneer u dineert in het nabijgelegen restaurant.

4. Wanneer is de vrije dag van de chaletstaf?

Eén dag halverwege de week heeft onze chaletstaf haar vrije dag. Op deze dag wordt uiteraard wel gewoon het ontbijt geserveerd maar daarna is onze chaletstaf vrij. Op deze vrije dag is er geen diner in het vaste restaurant/chalet. Het is helaas niet mogelijk zelf in het chalet te koken op de vrije dag van onze chaletstaf.

5. Mogen wij als gast gebruik maken van de keuken van het chalet?

Het is helaas niet mogelijk gebruik te maken van de keuken van het chalet, dit is privé terrein voor onze chaletstaf. Wel is het mogelijk, wanneer u bijvoorbeeld de hele dag thuis blijft, het koffiezet apparaat, waterkoker en magnetron voor u in de Stube te zetten zodat u wel zelf een kopje koffie of thee kunt zetten of een flesje kunt warmen.

6. Mogen wij als gast in het chalet lunchen?

U verblijft in het chalet op basis van halfpension, dit wil zeggen dat de lunch niet is inbegrepen. Ook is het niet mogelijk broodjes van het ontbijt zelf klaar te maken voor de lunch. Als u toch een lunch wenst kunt u bij onze chaletstaf een lunchpakketje bestellen welke bestaat uit 2 broodjes met beleg naar keuze, een stukje fruit en een candybar. Uiteraard is het wel mogelijk het lunchpakket tussen de middag in het chalet zelf te nuttigen.

7. Is er een kinderbedje en kinderstoel in het chalet aanwezig?

In ieder chalet is 1 kinderbedje en 1 kinderstoel aanwezig. Indien u gebruik wenst te maken van een kinderbedje vragen wij u dit bij uw boeking te vermelden. Wij vragen u wel zelf dekentjes/lakentjes mee te nemen.

8. Is er een wasmachine in het chalet aanwezig?

In ieder chalet is in principe een wasmachine aanwezig deze is echter voor privé gebruik voor onze chaletstaf. Mocht het voor u onverhoopt toch noodzakelijk zijn om een enkel kledingstuk te wassen, dan kunt u dit ter plekke altijd overleggen met de chaletstaf.

9. Mag ik als gast een huisdier meenemen?

In principe mogen huisdieren niet worden meegenomen. Uitzonderingen kunnen worden gemaakt bij complete chalet reserveringen. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

10. Is er internet in het chalet aanwezig?

In al onze chalets is internet (wifi) aanwezig. Wifi is gratis!

11. Mag er gerookt worden in de chalets?

Er mag nergens in onze chalets gerookt worden. 

12. Is het ook mogelijk een short-ski vakantie te reserveren?

In principe is het geen probleem een short-ski vakantie bij ons te reserveren. Hierbij dient u rekening te houden dat normaliter al onze arrangementen van zondag tot zondag lopen. Het is uiteraard mogelijk een kort verblijf te reserveren, de aankomst er vertrekdagen zijn Zondag - woensdag en donderdag. Mocht u interesse hebben, belt of e-mailt u ons dan gerust!

13. Is het ook mogelijk een chalet te reserveren zonder catering?

Het is mogelijk een chalet of arrangement te reserveren zonder diners (dus enkel met ontbijt), ontbijt is altijd inclusief en het is helaas niet mogelijk één van onze chalets te reserveren op basis van zelfverzorging (er kan dus niet in het chalet door uzelf worden gekookt). 

14. Hoe kan een reservering worden gemaakt?

U kunt zowel telefonisch, via de mail als via onze website een reservering maken. Reserveringen via onze website worden altijd zo spoedig mogelijk aan u bevestigd.

15. Hoe verloopt de verdere afhandeling na het maken van een reservering?

Na het maken van uw reservering (dit kan zowel per email/website als per telefoon) ontvangt u van ons uw reserveringsbevestiging/factuur per email. Direct na ontvangst van de reserveringsbevestiging dient een aanbetaling van 30% te worden voldaan. Het restantbedrag van de reissom dient uiterlijk 6 weken voor vertrek bij ons binnen te zijn. Bij boeking minder dan 6 weken voor vertrek dient de gehele reissom ineens te worden voldaan.

16. Wat zijn de bankgegevens van Châtel Reizen?

U kunt uw betaling overmaken op rekeningnummer NL62 RABO 0330 2914 08 t.n.v. Châtel Reizen te Lelystad. Wij verzoeken u bij uw betaling het factuurnummer te vermelden. Voor betalingen vanuit het buitenland kunt u volgende IBAN en BIC code gebruiken:
IBAN nummer: NL62 RABO 0330 2914 08
BIC: RABONL2U

17. Zijn er mogelijkheden bij groepsboekingen iedereen afzonderlijk een factuur te sturen?

In principe is het mogelijk iedere deelnemer of iedere familie afzonderlijk een factuur te sturen, hierbij dient u er echter wel rekening mee te houden dat er per factuur een bedrag van € 20,- reserveringskosten en € 2,50 (tot een maximum van 9 personen) aan bijdrage voor het Calamiteitenfonds in rekening wordt gebracht. U kunt er ook voor kiezen dat wij één factuur voor uw groep maken waarbij iedereen afzonderlijk de betaling aan ons overmaakt onder vermelding van het factuurnummer.

18. Wat is de prijs bij reservering van één of meerdere kamers in een chalet (uitgaande van weekarrangementen)?

De arrangementsprijs, is de prijs per persoon per week uitgaande van 2 personen op een 2-persoons kamer met douche/wc. Kinderen in de leeftijd van 2 t/m 11 jaar ontvangen een kinderkorting i.v.m. kindermenuutjes. Baby's t/m 1 jaar zijn gratis, mits zij verblijven in een kamer met 2 volledig betalende personen. Er zijn een aantal bestemmingen waarbij de chalets over kamers met douche/wc en kamers zonder douche/wc beschikken. Bij kamers zonder douche/wc treft u op de etage een gemeenschappelijke douche/wc. Als u een kamer zonder douche/wc reserveert ontvangt u korting op de arrangementsprijs uitgaande van 2 personen op een 2-persoons kamer.

19. Wat is de prijs bij reservering van een compleet chalet (uitgaande van weekarrangementen)?

Bij reservering van een geheel chalet gaan we uit van het minimale aantal personen (welke worden genoemd in onze aanbieding en op onze internetsite), waarvoor de volwassen arrangementsprijs gerekend wordt. Als er bij dit minimale aantal personen kinderen (2 t/m 11 jaar) zijn dan krijgen die een korting voor het diner, daar zij kindermenuutjes krijgen. Gaan er meer personen mee dan het minimale aantal dan rekenen we daarvoor een meerpijs welke per chalet verschillend is. Gaan er minder dan het minimale aantal personen mee dan betaald u voor het minimaal aantal personen. Baby's (0 t/m 1 jaar) reizen gratis mee (excl. diners) en worden niet meegeteld in het deelnemersaantal.

20. Zijn er ook mogelijkheden om 1-persoons kamers te reserveren?

In een aantal chalets zijn één of meerdere 1-persoons kamers beschikbaar. Als het chalet niet over een 1-persoons kamer beschikt is het eventueel mogelijk een 2-persoons kamer voor alleengebruik te reserveren. Dit is alleen mogelijk buiten het hoogseizoen en gerelateerd aan een maximum van 1 kamer per chalet per week. Mocht u meer informatie wensen neemt u dan contact met ons op.

21. Wanneer worden de reisbescheiden toegezonden?

Ongeveer 1 week voor vertrek ontvangt u per email de reisbescheiden voor uw bestemming mits uw reissom geheel is voldaan. Uw reisbescheiden bestaan uit een informatiebrief met de laatste gegevens over uw bestemming en daarbij een routebeschrijving naar het chalet.

22. Heb ik een vignet nodig?

Oostenrijk
Voor het rijden op de snelwegen (A-wegen) en verschillende autowegen (S-wegen, B180, S1 & B302) heeft men een Autobahnvignet nodig. Vanaf de grensovergang Kiefersfelden tot aan de afslag Kustein-Süd is per 1 maart 2007 wel een vignettenplicht! Dit vignet kunt u in Nederland verkrijgen bij de ANWB en in Oostenrijk aan de grens en bij sigarenwinkels en tankstations. Ook bij een aantal benzinestations langs de Duitse Autobahn richting Oostenrijk zijn vignetten te koop. Een autovignet voor Oostenrijk bedraagt ongeveer 10 euro voor tien dagen.

23. Vanaf welk tijdstip mogen wij inchecken in het chalet en hoe laat dienen wij de kamer weer te verlaten op de vertrekdag?

Uw verblijf vangt aan vanaf 16.00 uur 's middags (tot ca. 22 uur is er iemand aanwezig voor de checkin). Tussen 10.00 uur en 16.00 uur is onze chaletstaf druk in de weer om het chalet weer schoon en fris te krijgen voor u als nieuwe chalet gast. Wij verzoeken u vriendelijk doch dringend niet vroeger te arriveren. Mocht u op de aankomstdag toch al willen skiën dan kunt u vooraf telefonisch/via whatsapp/via sms contact met de chaletstaf opnemen en informeren naar de mogelijkheden om uw spullen al eerder in het chalet te zetten en u daar ergens om te kleden.

Op de vertrekdag wordt u verzocht uw kamer voor 10.00 uur te verlaten. Voor alle (bus)reizigers bestaat de mogelijkheid om de gepakte bagage tot aan het vertrek laat in de middag, in het chalet te laten, zodat een extra dag op de piste doorgebracht kan worden. U moet zich hierbij realiseren dat verkleden/douchen in het chalet helaas niet mogelijk is, aangezien de nieuwe gasten dan reeds gearriveerd zijn.

24. Ontvangen wij als gast ook korting op skipassen, skihuur en skilessen?

Inlichtingen over huur van materiaal, lessen en skipassen en over de eventueel geldende kortingen wordt u in de laatste informatiemail geinformeerd en/of ter plekke bij aankomst door uw chaletstaf. Mocht u graag van te voren informatie wensen over skipassen, skihuur of skilessen neem dan gerust contact met ons op.