Wintersport Oostenrijk
Praktische informatie

Hieronder volgt een overzicht van de meest gestelde vragen. Mocht uw vraag er niet bij staan, belt of e-mailt u ons dan gerust! 

    1. Wat voor soort vakantie is een Catered Chalet vakantie?

    "Beleef de winter in de Alpen – skiën, ontspannen en genieten"

    De dagen worden korter, de bergen veranderen langzaam in een wit winterwonderland en de voorpret begint: het is tijd om uit te kijken naar uw wintersportvakantie in de Alpen. Of u nu komt skiën, snowboarden, wandelen of gewoon wilt ontspannen – hier beleeft u de winter op zijn mooist.

    Stelt u zich voor: u arriveert bij uw chalet in de Alpen en wordt verwelkomd door een warme sfeer en de geur van verse koffie. In de gezellige stube ontmoet u uw gastheer of gastvrouw, die u graag vertelt over het dorp, de pistes en de mooiste plekken in de omgeving. De toon is direct gezet: gastvrijheid, rust en comfort staan hier centraal.

    "Ontbijt inbegrepen - een perfect begin van de dag"

    Elke ochtend start u de dag met een uitgebreid ontbijtbuffet. Vers gebakken broodjes, lokale kazen en vleeswaren, fruit, yoghurt, koffie en thee – alles staat voor u klaar. Zo kunt u met volle energie de pistes op of de bergen in.

    "Gezellige middagsfeer – koffie, thee en lekkernijen"

    Rond 16:00 uur, zes dagen per week, wordt u bij terugkomst van de piste verwelkomd met koffie en thee, vergezeld van afwisselend hartige en zoete lekkernijen. Een ideaal moment om bij te praten over de dag, verhalen uit te wisselen en te ontspannen in de knusse stube. De gezellige middagmomenten zijn geliefd bij gasten – een warm rustpunt tussen actie en avond.

    "Dineropties – lokaal of huisgemaakt"

    ’s Avonds zijn er verschillende mogelijkheden, afhankelijk van de bestemming (niet inbegrepen in de prijs). In veel dorpen kunnen we tot 8 weken voor aankomst een tafeltje reserveren in een nabijgelegen restaurant, waar u geniet van de lokale keuken met Oostenrijkse specialiteiten en internationale gerechten. In sommige chalets kunt u zelfs aanschuiven bij een maaltijd die wordt bereid door onze chaletstaf – een gezellig, huiselijk diner in de warme sfeer van het chalet, vaak met een wisselend menu van drie gangen. Het ideale moment om de avonturen van de dag te delen en te genieten van een ontspannen avond in de bergen.

    Na het diner kunt u nog even nagenieten met een kop koffie, een goed glas wijn of een spelletje bij het haardvuur.

    "Meer dan skiën alleen"

    Overdag ontdekt u de mooiste skigebieden van Oostenrijk. Perfect geprepareerde pistes, moderne liften en adembenemende uitzichten wachten op u. Ook wandelaars, langlaufers en rustzoekers vinden hier hun geluk – met talloze wandelroutes, loipes en wellnessmogelijkheden in de buurt.

    Terug in het chalet wacht een warme sfeer, een glimlach van de gastheer of -vrouw en de rust waar u naar verlangt.

    2. Welke zaken zijn bij de prijs inbegrepen?

    "Uw verblijf in een van onze chalets"

    Een verblijf in onze chalets is inclusief comfort, gastvrijheid en persoonlijke aandacht – precies wat een wintersport- of bergvakantie bijzonder maakt.

    "Verblijf en verzorging"

    De vermelde prijzen zijn per nacht en inclusief een uitgebreid ontbijtbuffet. Wanneer u in de namiddag terugkomt van de piste, staat er in de gezellige stube een kopje koffie of thee voor u klaar, vaak vergezeld van een kleine lekkernij.

    Het diner is niet inbegrepen in de overnachtingsprijs. Afhankelijk van de bestemming zijn er echter verschillende mogelijkheden om heerlijk te dineren. In de meeste dorpen kunnen wij een tafel voor u reserveren in een nabijgelegen restaurant, waar u à la carte kunt eten. In enkele chalets kunt u aanschuiven bij een maaltijd bereid door onze chaletstaf, meestal bestaande uit een sfeervol driegangendiner. Informeer gerust naar de mogelijkheden.

    Na het diner kunt u in de stube nog genieten van een kopje koffie of thee – de perfecte afsluiting van een ontspannen dag in de bergen.

    "Gastvrouw/-heer en service"

    In het chalet zijn één of twee zorgvuldig geselecteerde Châtel-gastheren of -gastvrouwen aanwezig. Zij zorgen ervoor dat alles tijdens uw verblijf soepel verloopt – van het ontbijt, de huishouding tot de koffie- en theeservice – en staan klaar om u te helpen met vragen over het dorp, het skigebied of uw verblijf.

    De chaletstaf woont in het chalet, zodat u altijd verzekerd bent van persoonlijke aandacht en service. Eén dag per week (meestal halverwege de week) heeft de chaletstaf na het ontbijt vrij. Op deze dag is er geen 4-uurtje en koffie/thee in de avond.

    "Bedlinnen, handdoeken en schoonmaak"

    Bij aankomst in de wintermaanden zijn de bedden voor u opgemaakt en liggen er handdoeken (2 stuks per persoon) voor u klaar. Bij een verblijf van 5 nachten of langer worden de handdoeken halverwege het verblijf vervangen.

    In de zomermaanden kunt u bedlinnen en handdoeken tegen een kleine toeslag huren of zelf meebrengen.

    De vermelde prijzen zijn inclusief dagelijkse schoonmaak (m.u.v. de vrije dag van de chaletstaf), eindschoonmaak en gas/water/licht. Voor de appartementen geldt dat deze verder niet gedurende het verblijf worden schoongemaakt.

    "Bereikbaarheid"

    Uw verblijf is op basis van eigen vervoer. Mocht u informatie wensen over het reizen per vliegtuig, bus of trein, dan helpen wij u uiteraard graag verder met advies en mogelijkheden.

    "Niet inbegrepen"

    De prijzen zijn exclusief::unch, persoonlijke uitgaven en dranken buiten het arrangement

    • Reis- en annuleringsverzekering

    • Skipassen, skihuur en skilessen (indien van toepassing)

    • Toeristenbelasting (verschilt per bestemming, gemiddeld tussen € 2,50 en € 5,- p.p.p.d.)

    3. Is het mogelijk de chaletstaf op onze kinderen te laten passen?

    Mocht u overdag wensen te skiën en uw kinderen achter willen laten bij onze chaletstaf informeer dan of het door u gewenste chalet deze mogelijkheden biedt. Mochten er geen opvangmogelijkheden in het chalet zelf zijn zullen wij uiteraard voor u kijken wat de mogelijkheden zijn voor kinderopvang elders in het dorp.

    In veel gevallen is het bijvoorbeeld mogelijk dat onze chaletstaf een oogje in het zeil houdt wanneer u dineert in een nabijgelegen restaurant.

    4. Wanneer is de vrije dag van de chaletstaf?

    Eén dag halverwege de week heeft onze chaletstaf haar vrije dag. Op deze dag wordt uiteraard wel het ontbijt geserveerd maar daarna is onze chaletstaf vrij. 

    5. Mogen wij als gast gebruik maken van de keuken van het chalet?

    Het is helaas niet mogelijk gebruik te maken van de keuken van het chalet, dit is privé terrein voor onze chaletstaf. Wel is het mogelijk, wanneer u bijvoorbeeld de hele dag thuis blijft, het koffiezet apparaat, waterkoker en magnetron voor u in de Stube te zetten zodat u wel zelf een kopje koffie of thee kunt zetten of een flesje kunt warmen.

    6. Mogen wij als gast in het chalet lunchen?

    U verblijft in het chalet op basis van logies/ontbijt, dit wil zeggen dat de lunch en het diner niet zijn inbegrepen. Ook is het niet mogelijk broodjes van het ontbijt zelf klaar te maken voor de lunch. Als u toch een lunch wenst kunt u bij onze chaletstaf een lunchpakketje bestellen welke bestaat uit 2 broodjes met beleg naar keuze, een stukje fruit en een candybar. Uiteraard is het wel mogelijk het lunchpakket tussen de middag in het chalet zelf te nuttigen.

    7. Is er een kinderbedje en kinderstoel in het chalet aanwezig?

    In ieder chalet is 1 kinderbedje en 1 kinderstoel aanwezig. Indien u gebruik wenst te maken van een kinderbedje vragen wij u dit bij uw boeking te vermelden. Wij vragen u wel zelf dekentjes/lakentjes mee te nemen.

    8. Is er een wasmachine in het chalet aanwezig?

    In ieder chalet is in principe een wasmachine aanwezig deze is echter voor privé gebruik voor onze chaletstaf. Mocht het voor u onverhoopt toch noodzakelijk zijn om een enkel kledingstuk te wassen, dan kunt u dit ter plekke altijd overleggen met de chaletstaf.

    9. Mag ik als gast een huisdier meenemen?

    In principe mogen huisdieren niet worden meegenomen. Uitzonderingen kunnen worden gemaakt bij complete chalet reserveringen. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen.

    10. Is er internet in het chalet aanwezig?

    In al onze chalets is internet (wifi) aanwezig. Wifi is gratis!

    11. Mag er gerookt worden in de chalets?

    Er mag nergens in onze chalets gerookt worden. 

    12. Is het ook mogelijk een short-ski vakantie te reserveren?

    In principe is het geen probleem een short-ski vakantie bij ons te reserveren (buiten de vakantieweken om). Hierbij dient u rekening te houden dat normaliter al onze arrangementen van zondag tot zondag lopen. Het is uiteraard mogelijk een kort verblijf te reserveren, de aankomst er vertrekdagen zijn meestal de zondag - maandag - woensdag en donderdag. Mocht u interesse hebben, belt of e-mailt u ons dan gerust!

    13. Is het ook mogelijk een chalet te reserveren zonder catering?

    Het is niet mogelijk een chalet te reserveren zonder het ontbijt. Ook is het niet mogelijk om zelf in het chalet te koken. 

    14. Hoe kan een reservering worden gemaakt?

    U kunt zowel telefonisch, via de mail als via onze website een reservering maken. Reserveringen via onze website worden altijd zo spoedig mogelijk aan u bevestigd.

    15. Hoe verloopt de verdere afhandeling na het maken van een reservering?

    Na het maken van uw reservering (dit kan zowel per email/website als per telefoon) ontvangt u van ons uw reserveringsbevestiging/factuur per email. Direct na ontvangst van de reserveringsbevestiging dient een aanbetaling van 30% te worden voldaan. Het restantbedrag van de reissom dient uiterlijk 6 weken voor vertrek bij ons binnen te zijn. Bij boeking minder dan 6 weken voor vertrek dient de gehele reissom ineens te worden voldaan.

    16. Wat zijn de bankgegevens van Châtel Reizen?

    U kunt uw betaling overmaken op rekeningnummer NL62 RABO 0330 2914 08 t.n.v. Châtel Reizen te Lelystad. Wij verzoeken u bij uw betaling het factuurnummer te vermelden. Voor betalingen vanuit het buitenland kunt u volgende IBAN en BIC code gebruiken:
    IBAN nummer: NL62 RABO 0330 2914 08
    BIC: RABONL2U

    17. Zijn er mogelijkheden bij groepsboekingen iedereen afzonderlijk een factuur te sturen?

    In principe is het mogelijk iedere deelnemer of iedere familie afzonderlijk een factuur te sturen. U kunt er ook voor kiezen dat wij één factuur voor uw groep maken waarbij iedereen afzonderlijk de betaling aan ons overmaakt onder vermelding van het factuurnummer. Informeer gerust naar de mogelijkheden.

    De arrangementsprijs, is de prijs per persoon per week uitgaande van 2 personen op een 2-persoons kamer met douche/wc. Kinderen in de leeftijd van 2 t/m 11 jaar ontvangen een kinderkorting i.v.m. kindermenuutjes. Baby's t/m 1 jaar zijn gratis, mits zij verblijven in een kamer met 2 volledig betalende personen. Er zijn een aantal bestemmingen waarbij de chalets over kamers met douche/wc en kamers zonder douche/wc beschikken. Bij kamers zonder douche/wc treft u op de etage een gemeenschappelijke douche/wc. Als u een kamer zonder douche/wc reserveert ontvangt u korting op de arrangementsprijs uitgaande van 2 personen op een 2-persoons kamer.

    Bij reservering van een geheel chalet gaan we uit van het minimale aantal personen (welke worden genoemd in onze aanbieding en op onze internetsite), waarvoor de volwassen arrangementsprijs gerekend wordt. Als er bij dit minimale aantal personen kinderen (2 t/m 11 jaar) zijn dan krijgen die een korting voor het diner, daar zij kindermenuutjes krijgen. Gaan er meer personen mee dan het minimale aantal dan rekenen we daarvoor een meerpijs welke per chalet verschillend is. Gaan er minder dan het minimale aantal personen mee dan betaald u voor het minimaal aantal personen. Baby's (0 t/m 1 jaar) reizen gratis mee (excl. diners) en worden niet meegeteld in het deelnemersaantal.

    In een aantal chalets zijn één of meerdere 1-persoons kamers beschikbaar. Als het chalet niet over een 1-persoons kamer beschikt is het eventueel mogelijk een 2-persoons kamer voor alleengebruik te reserveren. Dit is alleen mogelijk buiten het hoogseizoen en gerelateerd aan een maximum van 1 kamer per chalet per week. Mocht u meer informatie wensen neemt u dan contact met ons op.

    18. Wanneer worden de reisbescheiden toegezonden?

    Ongeveer 1 week voor vertrek ontvangt u per email de reisbescheiden voor uw bestemming mits uw reissom geheel is voldaan. Uw reisbescheiden bestaan uit een informatiebrief met de laatste gegevens over uw bestemming.

    19. Wat zijn de aankomst- en vertrektijden in het chalet?

    Uw verblijf vangt aan vanaf 16.00 uur 's middags (tot ca. 22 uur is er iemand aanwezig voor de checkin). Tussen 10.00 uur en 16.00 uur is onze chaletstaf druk in de weer om het chalet weer schoon en fris te krijgen voor u als nieuwe chalet gast. Wij verzoeken u vriendelijk doch dringend niet vroeger te arriveren. Mocht u op de aankomstdag toch al willen skiën dan kunt u vooraf telefonisch/via whatsapp/via sms contact met de chaletstaf opnemen en informeren naar de mogelijkheden om uw spullen al eerder in het chalet te zetten en u daar ergens om te kleden.

    Op de vertrekdag wordt u verzocht uw kamer voor 10.00 uur te verlaten. Voor alle (bus)reizigers bestaat de mogelijkheid om de gepakte bagage tot aan het vertrek laat in de middag, in het chalet te laten, zodat een extra dag op de piste doorgebracht kan worden. U moet zich hierbij realiseren dat verkleden/douchen in het chalet helaas niet mogelijk is, aangezien de nieuwe gasten dan reeds gearriveerd zijn.

    20. Ontvangen wij als gast ook korting op skipassen, skihuur en skilessen?

    Inlichtingen over huur van materiaal, lessen en skipassen en over de eventueel geldende kortingen wordt u in de laatste informatiemail geinformeerd en/of ter plekke bij aankomst door uw chaletstaf. Mocht u graag van te voren informatie wensen over skipassen, skihuur of skilessen neem dan gerust contact met ons op.

    Waarom is het Châtel concept een succes

    Catered chalet: elke dag ontbijt. Middagthee na het skiën. ’s Avonds ontspannen in de Stube. Nederlandstalige staf: gastheer/-vrouw regelt alles. Van skipas-tip tot rodelavond. Toplocaties: aan of op loopafstand van de lift. Persoonlijke sfeer: kleinschalig. Warm. Samen plezier. Betaalbaar: hotelgemak zonder hotelprijs. Flexibel boeken: per chalet voor groepen. Of per kamer voor stellen en kleine teams. Ook self-catering: geselecteerde appartementen met eigen keuken.

    Ski vakantie oostenrijk kerstvakantie

    Geniet van de wintersport. 

    Prachtige pistes, sneeuw in een gezellig chalet.

    Bekijk alle bestemmingen